Ogłoszono konkurs na Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie
Zarządzeniem Prezydenta Miasta Krakowa Aleksandra Miszalskiego z dn. 29 kwietnia 2025 r. został ogłoszony konkurs na Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie. Zwycięzca konkursu otrzyma szereg świadczeń sponsorskich – a wśród nich prawo do użycia własnego znaku towarowego w nazwie stadionu. Zgłoszenia można składać do 30 maja 2025 r.

Konkurs na Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana organizowany jest przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie i klub TS Wisła Kraków SA – głównego dzierżawcę obiektu. Ma on na celu pozyskanie sponsora tytularnego stadionu zlokalizowanego w Krakowie przy ul. Reymonta 20 na okres trzech lat.
Krakowski stadion jest miejscem, które przyciąga tysiące osób, zarówno podczas meczów piłkarskich, jak i innych wydarzeń sportowych i kulturalnych. Dzięki temu, sponsor tytularny będzie mógł dotrzeć do szerokiej publiczności, zwiększając swoją rozpoznawalność i renomę. W ramach współpracy sponsoringowej uzyska on szeroki zakres świadczeń marketingowych, m.in. prawo do użycia własnego znaku towarowego w nazwie stadionu, ekspozycję logotypu na elewacji i wewnątrz budynku, promocję podczas meczów czy zaproszenia VIP.
- Ogłoszenie konkursu jest jasnym sygnałem, że Kraków jest otwarty na łączenie interesów miasta z biznesem i te dwa światy mogą ze sobą efektywnie współpracować. W porównaniu z wcześniejszymi konkursami, po raz pierwszy miasto kooperuje w tym zakresie z klubem. Dzięki temu stworzyliśmy atrakcyjniejszą ofertę dla potencjalnego sponsora, ponieważ pojawiło się więcej świadczeń, a wśród nich również te powiązane z meczami Wisły Kraków – mówi Łukasz Sęk, Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa.
Na potrzeby przeprowadzenia konkursu powołana została komisja, w skład której weszli: Łukasz Sęk –Zastępca Prezydenta Miasta Krakowa, przedstawiciele ZIS oraz przedstawiciele klubu TS Wisła Kraków SA. Każdy uczestnik konkursu może złożyć jedną ofertę. Oferty należy składać do 30 maja w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej przy ul. Walerego Sławka 10 w Krakowie.
W drugim etapie komisja dokona oceny ofert pod względem formalnym i merytorycznym, a także przeprowadzi negocjacje z uczestnikami konkursu, które mają zakończyć się wybraniem najkorzystniejszej oferty i podpisaniem umowy ze sponsorem tytularnym. Szczegóły są określone w regulaminie konkursu na wybór Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana w Krakowie i pozostałych dokumentach konkursowych opublikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
- Konkurs na Sponsora Tytularnego to jeden z elementów większego przedsięwzięcia, jakim jest komercjalizacja Stadionu Miejskiego. Od kilku miesięcy analizujemy m.in. możliwości zminimalizowania kosztów zużycia energii elektrycznej, ale także rozszerzenia oferty usług o wynajem przestrzeni na różnego rodzaju wydarzenia, organizację wycieczek po stadionie czy komercjalizację parkingów obok stadionu. Piszemy na nowo historię tego obiektu, a częścią tej historii może być sponsor, który dołączy do naszego projektu – podkreśla Tomasz Marzec, Dyrektor Naczelny Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie.
Głównym dzierżawcą Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana jest klub TS Wisła Kraków SA, który na tym obiekcie rozgrywa swoje mecze w roli gospodarza. W sezonie 2024/2025 średnia frekwencja na meczach Wisły wynosi blisko 19 000 kibiców, natomiast średnia oglądalność meczów w TV to ponad 232 000 widzów. W efekcie ekwiwalent medialny klubu między lipcem a grudniem ubiegłego roku oszacowano na ponad 53 miliony złotych. To wartości, które mogą przynieść wymierne korzyści również dla Sponsora Tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana.
- Wisła Kraków przez lata wypracowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród brandów sportowych w Polsce. To bogata historia klubu, wiele sukcesów i 13-krotne zdobycie tytułu Mistrza Polski. To przekłada się na ogromną lojalność kibiców, co jest niezwykle wartościowe z perspektywy potencjalnego sponsora tytularnego stadionu. Tworzenie mocnych, bezpośrednich więzi z odbiorcami to cel nie tylko klubów sportowych, ale również przedsiębiorstw komercyjnych – mówi Jarosław Królewski, Prezes Zarządu TS Wisła Kraków SA.