PZU Cracovia Maraton pod hasłem to-ge(t)-ther(e): 8 października początek zapisów

We wtorek, 6 października, w Pawilonie Medialnym Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana odbył się briefing prasowy dotyczący projektu PZU Cracovia Maraton pod hasłem to-ge(t)-ther(e). Bieg tradycyjny na dystansie maratońskim dla 250 osób oraz bieg wirtualny – to propozycje, które tej jesieni dla biegaczy przygotowali Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie oraz PZU – wieloletni Sponsor Tytularny imprez organizowanych w podwawelskim grodzie. Bieg tradycyjny odbędzie się 8 listopada. Dużo wcześniej, bo 19 października, ruszą na trasy wirtualni biegacze. Do wyboru jest dystans 5, 10 i 13 km, a także wirtualny półmaraton i maraton. Zapisy już od 8 października. Te wydarzenia oraz akcja specjalna 8 listopada odbędą się właśnie w ramach projektu PZU Cracovia Maraton pod hasłem to-ge(t)-ther(e), dzięki któremu miłośnicy biegania będą mogli połączyć się ze sobą i uczestniczyć w sportowej rywalizacji.

W briefingu udział wzięli: Krzysztof Kowal – Dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej w Krakowie i biegów organizowanych przez ZIS, Magdalena Nowak-Obrzut –  Zastępca Dyrektora ZIS ds. Marketingu i Organizacji Imprez Sportowych, lek. med. Lidia Stopyra – Ordynator Oddziału Chorób Infekcyjnych i Pediatrii Szpitala Specjalistycznego im. Stefana Żeromskiego, Beata Popadiak – ASICS FrontRunner Community Manager Global, Grzegorz Sudoł – trener AZS AWF Kraków Masters, Andrzej Popiel – aktor, kapitan sztafety „Ambasadorzy” oraz dr n. med. Paweł Skowronek z Centrum Ortopedii i Traumatologii Sportowej SPORTOKLINIK.


Dyrektor Krzysztof Kowal przedstawił wspólne propozycje ZIS i PZU, wyrażając radość z możliwości sportowej rywalizacji i doświadczania związanych z nią emocji, mimo czasu pandemii.

O szczegółach organizacji biegu tradycyjnego na dystansie maratońskim dla 250 osób i biegu wirtualnego opowiedziała Dyrektor Magdalena Nowak-Obrzut.

8 listopada zorganizowana zostanie również akcja specjalna – sztafeta maratońska na bieżniach. Wydarzenie będzie miało wymiar charytatywny, edukacyjny i prozdrowotny. Podobnie jak suma zebrana z opłat startowych za udział w biegu tradycyjnym i opłat za pakiety startowe premium biegu wirtualnego, środki pozyskane od sponsorów zostaną przekazane na rzecz Oddziału Chorób Infekcyjnych i Pediatrii w Szpitalu Specjalistycznym im. Stefana Żeromskiego w Krakowie. Wśród siedmioosobowych sztafet, z których każda będzie miała za zadanie pokonanie dystansu 42 km i 195, zobaczymy m.in.: drużynę ASICS Polska z Beatą Popadiak na czele, zespół aktorów „Ambasadorzy” z kapitanem Andrzejem Popielem czy Cracovia Maraton Team pod przewodnictwem trzykrotnego olimpijczyka, brązowego medalisty mistrzostw świata i srebrnego medalisty mistrzostw Europy w chodzie sportowym, a obecnie trenera prowadzącego przygotowania do imprez biegowych organizowanych przez ZIS – Grzegorza Sudoła.

Zmagania sztafet maratońskich będą transmitowane „na żywo” w Internecie. Przygotowane zostanie specjalne studio, do którego zaproszonych będzie wielu gości – zachęcamy do śledzenia transmisji na stronie live.pzucracoviamaraton.pl. Gospodarzem studia będzie Maciej Kurzajewski, który również przemówił – co prawda z ekranu – do uczestników wtorkowego briefingu.

Podczas briefingu zaprezentowane zostały koszulki techniczne projektu PZU Cracovia Maraton pod hasłem to-ge(t)-ther(e) marki ASICS, jakie w pakietach startowych otrzymają uczestnicy biegu tradycyjnego na dystansie maratońskim dla 250 osób oraz ci biegacze, którzy zdecydują się na pakiety premium biegu wirtualnego.

Zaprezentowany został także projekt medalu. Trofeum otrzymają na mecie osoby, które ukończą bieg tradycyjny na dystansie maratońskim dla 250 osób w ramach projektu PZU Cracovia Maraton pod hasłem to-ge(t)-ther(e).

W drugiej części spotkania na pytania dotyczące kwestii związanych ze zdrowym bieganiem odpowiadali eksperci z zakresu medycyny sportowej: dr n. med. Paweł Skowronek, dr n. med. Michał Skowronek i dr n. med. Łukasz Dutka – przedstawiciele Centrum Ortopedii i Traumatologii Sportowej SPORTOKLINIK, partnera merytorycznego prowadzonej przez Zarząd Infrastruktury Sportowej w Krakowie kampanii Połączmy się na sport(n)owo.

Fot. Mateusz Chwajoł/ZIS